HTML

Permakultúra közösség - Rókavár születése

Botladozások egy permakultúrás közösség kialakulása körül.

Friss topikok

Címkék

Tyúk-project

2013.01.24. 22:42 Kardosszilvi

Szándékosan nem terheltem kedves Olvasóimat mindenféle haszontalansággal, ezért nem írtam eddig. (Na persze, nem is azért, mert lusta voltam - letölteni fotókat, meg ide belépni és írni...)

No tehát, a tyúk project. Kezdem azzal, hogy paleos étrendünk miatt elég sok tojás fogy eleve nálunk, ami még a tescos változatban sem valami olcsó (mondjuk én előtte is a Lehel téri piacra jártam inkább cipekedni, ott olcsóbb volt, de az is nagyüzemi :( ), de ha még valami perverz módon azt is figyelembe akarom venni, hogy 

1. egészséges legyen

2. ne kínozzanak ehhez állatokat

akkor bizony biotojást kéne vennem, méregdrágán. Kb. 60 Ft lenne darabja. Na ezt nem tehettem meg sajnos, hiszen heti 20-30 tojás fogy itthon. 

Kiköltözésünk egyik alapmotívuma amúgy is volt éppen, hogy a bevétel 70 %-át kell élelemre költeni, és ez nem normális. Oké, hogy nem szeretjük a hulladék kajákat (amúgy sokszor a drágán eladott kaja is ugyanúgy hulladék, így nem mindig az ár a mérvadó, lásd Meki és társai...), igyekszünk egészségesen élni, de ebből adódóan magam főzök magam vette alapanyagokból, tehát nem rendelünk, nem étterembe járunk, vagyis azt várnánk, így olcsón kijön. (Oké, egy hónapban egyszer megesik, hogy rendelünk pizzát vagy elmegyünk két-három hónapban egyszer valahova enni, de azért ez nem mindennapos.) Tehát, a lényeg az, hogy sok pénz megy kajára. És akkor még csak az olcsó, nem igazán minőségi, pláne nem biora gondolok. Márpedig nekünk fontos, hogy az alapanyag is jó legyen, mármint egészséges, és a nagyüzemi állattartás, növénytermesztés minden, csak nem egészséges. Teli vannak vegyi anyagokkal, mérgekkel, antibigyókkal, hormonokkal, plusz ehhez az állatokat még jól meg is kínozzák. Egyszóval, nekem bi kellett, és rájöttem, akkor nekem magamnak kell előteremtenem.

A sors fintora, hogy amíg a nagyüzemi termelése, és így ára olcsó, a bio csak eladásra termelve drága, magunknak, háztájiban a létező legolcsóbb fajta termelés. Na persze itt főleg a permakultúrából indulok ki, hiszen az ésszel összeállított rendszerbe alig kell belenyúlni, kivéve amikor a fészekbe nyúl az ember a tojásért, vagy az ágak közé a gyümölcsért :) De tényleg, aki nem hiszi, járjon utána! :)

A tyúk - project indul tehát!

Tervem előtt mindenki furán nézett rám, és megpróbált lebeszélni: "télre nem szabad tyúkot tartani, hiszen télen nem tojnak, csak etetni kell őket, nem éri meg". Ráadásul, hiába kerestem égre-földre, elérhető távolságban sehol sem tudtam venni olyat, amilyet szerettem volna: parlagi magyar fajtát. Csak nagyüzemi, letojt tyúkot tudtam venni, amiről megint sokan le akartak beszélni, mondván, azok pláne nem fognak már tojni, ezért is selejtezik le őket, addigra kitojják magukat. Ráaádsul jött a tél is, hát minden ellenem szólt. De hát "beszélj vele, Bákán lakik" szokta volt mondani anyukám gyerekkoromban arra, akinek hiába minden beszéd, meg sem hallja. Na ez általában már akkor is én voltam :D Lebeszéltem tehát a 10 db tyúkot, illetve egy szomszéd kért még 3-at, mert ami 5-őt vett valahol azokból 3 kakas lett és akart volna 5 tyúkot magának. Így anyukámék egyik útjuk alkalmával hozzánk megálltak útközben felkapni a 13 tyúkot, éjjelre meg is jöttek. Sajnos ez volt az ősz azon első pár napja, amikor bejött a hideg, november elseje pont. 

Szerencsétlen tyúkok nagyon lehangoló látványt nyújtottak: félig kopaszak, ijedtek, volt, amelyik fosott is, így még autót is kellett takarítani, mert átázott a doboz... Első éjjel a dobozban hagytuk őket, csak kitettük a leendő átmeneti ólba őket, hátha maguktól kijönnek, ha megnyugodtak, de mi nem akartuk őket tovább bolygatni. Hát szegények még reggel is ugyanúgy nyomorogtak a kis dobozban, meg sem moccantak. Reggel pakoltuk ki őket mi, a dobozban egyből volt is 6 tojás :)

Annyira váratlanul jöttek, hogy még nem tudtam addigra ólat készíteni nekik, pláne nem kerítéssel, ugyanis a kert végéban nincs kerítés, de ahol van, az is olyan, hogy csak az a kutya nem jön be, amelyik nem akar... Így a nagy, sajnos félig omladozó pajtában kerítettem el nekik egy részt átmeneti szállásnak, és szaladgáltam a faluban körbe-körbe, hogy ki tud adni egy kis szalmát alájuk. Végül egy kedves, szintén tyúktartó bácsi megszánt, és adott két kis zsákkal. 

Kb. egy hét után jutott eszembe, hogy a kert elejére ki tudom őket engedni, ráadásul ott dúsan zöldell a fű is. Egy kis terelő utat építve  apajtából, szépen ki is óvatoskodtak a fényre:

Később sikerült nekilátni a végleges ólnak, bár igaz, ez a pajta azon falának támaszkodnik, amelyik eléggé ramaty állapotban van. Kénytelenek is voltunk kitámasztani, nehogy rájuk zuhanjon.

Közben a raklapot áttettem ide, hogy egyrészt ez is védje őket az esetleges falhullástól, másrészt, hogy tudjam szigetelni a falat belülről kartonpapírral. Ha közvetlenül tenném rá, bepárásodna, nedvesedne, de így egy rés van a fal és a papír között, ami szintén szigetel. 


 

Eredetileg itt egy rakás fahulladék, lim-lom volt felpakolva, a tetőről pedig hiányzott a cserép:

A kert felől nézve ugyanaz a rész (itt már leástam a leendő kifutó oszlopait)

Nem sokkal később megérkezett Herceg, egy igazi, magyar parlagi kakas fiatalúr:

Őt ajándékba kaptam, és Őt szánom a leendő tyúkudvar ősapjának. Átneveztem Délcegnek, mert a Herceg olyan fura volt, de így hívta az előző tulajdonos kislánya. Viszont rájöttem, az általam kitalált Délceg név (merthogy tényleg az, olyan peskes, sőt néha pökhendi, hogy ez igazán illik rá), teljesen jól illeszkedik eredeti nevéhez, így most Ő a Délceg Herceg :D
Na nem mondom, nem ment éppen zökkenőmentesen a beilleszkedés, mert először Őt is csak a zárt alkalmi ólba tudtam zárni a tyúkok közé. Hát egy szóval jellemze, ami történt, az a tömegverekedés... Mindenki vert ott mindenkit. Mondjuk én is :) Szétcsaptam köztük, hogy senki ne merje bántani a másikat, és hamarosan a kakas elkezdett figyelni, hogy nem kifizetődő nekimenni a tyúkoknak. Azok maguktól nem támadtak, inkább bemenekültek egy dobozba, ami tojófészekként volt betéve nekik, és ott szorongva, tolongva bújtak el előle. Végül kitettem a kakast inkább, mert nem akartam reggelre egy halom döglött tyúkot találni... És ugyan megérkezése után azonnal levágtam gyönyörű szárnytollait, éjjel benézve máris a két méter magas raklap tetején ücsörgött... Bennem meghűlt a vér, de reméltem, nem rendez vérfürdőt mégsem. Reggel csak a tyúkokat engedtem ki, és még pár napig ezek után, de már másnap is csendesebb volt a csetepaté, míg harmadnapra elült a vihar. Végül csak kiengedtem Őt is, sajnáltam bezárva a sötét és hideg pajtában, miközben kinn egész sépen sütött a nap. Ugyan néha a szomszédban kukorékolta világgá, hogy márpedig mostantól ez az egész falurész az övé - mindezt ott, ahol egy csintalan kis terrierkeverék lakik, aki egyszer átjött a tyúkokhoz és élvezettel kergette őket körbe-körbe, míg ki nem szaladtam a nagy rikácsolásra és a fél falu zengett a harci ordításmtól. Onnantól én kergettem az amúgy elég félős kiskutyát (utána azért még barátkoztunk, nyugi :) ), de azóta nem jött át, az biztos :D Mély benyomást sikerült rá tennem, úgy látszik. Mondjuk a gazdáira is, akik ugyancsak épp kinn voltak a kertben :) Nem baj, utána velük is összebarátkoztam azért :)

De az is igaz, hogy Őt annyira nem kell félteni, simán nekimegy a kutyáknak. Ezért nem bánom, hogy olyan harcias, mert meg tudja védeni legalább a kis háremét, akiket azóta is hűségesen kísérget és védelmez. 

Tyúkocskák és Délceg az új ólban:

Az ól kívülről, a kert felől nézve (nagy üvegablakot kapott, hogy a téli nap felfűtse az ólat és világos legyen. Ezt majd nyáron eltakarom.

Az ól a bejárata felől nézve, ahol régen a nagy halom fa és egyéb volt:

Kívülről kartonnal szigeteltük, belülről fadeszkákból van a fala.

Az elhasznált alom pedig ment mulcsnak a leendő zöldségágyásra:

No és akkor végezetül jöjjenek a számok, vajon megérte-e tyúkokat venni, etetni így télvíz idején :)

Egy db tyúk volt 800 ft, az összesen 8000 Ft. (Igaz, ezt nem muszáj számolni, ha azt veszem, levágni szánom őket majd később, azaz a húsukat is felhasználom, amit szintén megvennék boltban - persze a nagyüzemi antibigyós-hormonos-állatkínzósat... :( Mindezt bontatlanként kilónként kb. 1000 Ft-ért. Ők nagyjából két kilósak.)

Vettem érkezésükkel egy időben egy 25 kilós zsák lenmagot, ami 5500 Ft volt.

Pár napra rá egy 35 kilós zsák magkeveréket (kukorica, napraforgó, búza), 3700 Ft-ért.

Mivel többnek is ment a hasa, valamint az egyik kezdett rosszul lenni, gubbasztani, vettem nekik vitamint meg gyógyszert, összesen 2000 Ft-ért. A vitamint két hónapon át adtam nekik, míg elfogyott, ebben volt mészpor is.

Sajnos a beteg tyúk egyre rosszabbul volt, és bár mindenki mondta, hogy nem fog felépülni, hiába vittem be melegre, próbáltam etetni-itatni, sajnos végül több hetes betegség után kimúlt. Ő természetesen nem tojt egyetlen tojást sem, ám végül a kutyáknak megfőztem és ők több napig ettek főtt tyúkhúst és levest.

Legközelebb december végén vettem újra magkeveréket, a lenmag még tart, abból csak keveset adtam, mert nem nagyon szeretik, de jót tesz a tollaknak, és a kopaszoknak ez kellett.

Tehát decemberben újra vettem egy 35 kilós tápot, 3700 Ft-ért. Ez nagyjából elég lesz február közepéig.

Egy nap kétszer kapnak enni, egyszer áztatott kenyeret is, amiért jóformán ölik egymást (meg a kezem...). Ezt egy pékségből veszem, kb. 10 kiló 500 Ft. Nem tudom pontosan, mennyi jut nekik, mert Audrey imádja és minden nap ő is kap egy darabot (vagy kettőt, mikor mennyire tud meghatni :D). Ezt kb. havonta egyszer veszem.

Tehát eddig költöttem az etetésükre  kb. 16 000 Ft-ot. Ebből a gyógyszer egyszeri kiadás volt (-2000 Ft), azaz 14000 Ft a szigorúan vett élelem. Ezt el lehet osztani 3 és fél hónappal, amíg kitart a maradék táp és lenmag, azaz 14 hét. Vagyis egy hét költsége 1000 Ft. 

Jelenleg egy hét alatt kb. 30 tojást tojnak, ami a nagyüzemi áron számolva kb. 1100 Ft (ha egy tojás 35 ft, de ettől csak drágábban kapható). Ha biotojásként számoljuk, amikor egy darab ára kb. 60 Ft, akkor 1800 Ft-ra jön ki. 

Novemberi tojástermelés:

(Igen, itt a többedik tojás nélküli napon valóban egy véres késsel fenyegettem meg őket :) - hozzá kell tennem, ekkoriban kapták a gyógyszert, ami antibiotikum volt sajna... Lehet, hogy az kavart be nekik. 5 napig kapták, és utána megint tojtak.) Összesen volt: 49 db

Decemberi termelés:

(A végén az a 0, utána meg a 10 csak azt jelenti, hogy pár napig elbújtak a régi helyükre, a pajtába tojni, és csak ekkor fedeztem fel :) )

Összesen volt: 134 db

Konklúzió: azt hiszem, összeségében azt mondhatom, megéri tyúkokat tartani, akár még ilyen letojtakat is, és télen is. Ha a havi 130 tojást számolom átlagnak, valamint lenmagot ezután már nem kapnak. Ha elfogy, csak a magkeveréket és a kenyeret fogják enni, és akkor egy tojás költsége kb. 15 Ft-ra jön ki. Nyáron persze ehhez hozzájön majd a zöld is, bár ha nincs hó, akkor most is tudnak egész nap csipegetni a kertben lucernát, füvet és gyomokat, nagyon szeretik. Amint nem lesz fagy, a napi kétszeri etetésből csak egy lesz, az esti. Arról nem beszélve, hogy folyton több a tojásunk, mint amennyi elfogy, így már többször tudtam adni a családomnak is, miközben mi sokszor eszünk rántottát, tükörtojást reggelire, csinálok sütiket gyakran, és kenyér helyett tojás alapú magkenyeret eszünk. Sosem kell azon aggódni, hogy elfogyott, nem tudok csinálni, amit szeretnék belőle, ráadásul nem akármilyen, hanem biotojás :)

És csak mindezek után jön, hogy a sajátom, a saját tyúkjaim tojták, és minden nap az az egyik fő esemény, hogy hány tojást találok ma vajon. 

Úgy érzem, ez az első, igazi lépés az önellátás, a függetlenség felé, amikor egy icipicit már nem érzem magam annyira kiszolgáltatva a gazdaságnak, a pénzügyi helyzetnek, a termelőknek, a szállítóknak, a tőzsdézőknek, az olajtársaságoknak, a politikai elitnek és mindenféle egyebeknek. Mert legyen bármi, de legalább tojásunk már van, éhen nem halunk :) 

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rokavar-permakulturaskozosseg.blog.hu/api/trackback/id/tr275041762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsebi66 2013.01.25. 11:06:56

Halihó !
Én paleózom, tyúkjaim vannak és van kutyám is és én is egy kiábrándult multis vagyok, de már 15 éve vidéken lakom. Permakultúrába most fogok bele én is, de gyümölcsfáim 15 éve vannak, és parit meg ilyesmiket is termesztettem már de nem permakultúrás módszerekkel. Van közös ismerősünk. Egyszer majd cserélhetnénk tapasztalatot. :)
A tyúkjaim (8db) most a minuszok minuszában és hóban is ki vannak engedve és napi 5-6-7 tojást tojnak. Őket én neveltem csibekoruktól, vidéki szedett-vedett, garantáltan vegyszer és antibiotikum mentesek. Birkában is gondolkodom hogy füvet ne kelljen nyírnom vagy 3000 m2-en, meg nyulat is akarnék tartani. Hogy tudnánk kapcsolatba keveredni ?

Kardosszilvi 2013.01.25. 11:32:38

@zsebi66:
Szia Zsebi :)
Örülök, hogy Sorstársamra bukkantam :) Írj egy levelet ide: kardosszilvi@gmail.com, megbeszéljük, hogyan tudnánk találkozni vagy egyéb módon tapasztalatot cserélni. Február 2-án amúgy Pesten leszek egy szalmaház építő tanfolyamon, egyébként pedig Eger mellett lakunk, Nagytályán. Te merrefele? Egyébként van egy fórum, ahol a permások beszélik meg tapasztalataikat, meg van magbörze fórum is, ha érdekel, elküldöm ezeket is. Én még nagyon kezdő vagyok sajna, biztos lesz jó pár hibás lépésünk is :) (De hogy hogy irigyellek a gyümölcsfáidért! Itt sajna nincs egy sem, üres a kert :( )

HPP · http://kaktusz-orchidea.hu 2013.03.31. 15:12:51

Ehhez a bejegyzéshez pont nem kapcsolódik, de talán az egész bloghoz igen. Sok sikert kívánok nektek az új életetekhez! Elolvastam a cikket rólatok itt:
www.utajovobe.eu
Írtam egy kommentet hozzá, de nem él ott a link amit megosztottam. Talán majd itt. :)
Szóval én is belekezdtem tavaly év elején egy biokertbe. Ősszel telepítettem gyümölcsfákat, kicsit visszaszorítva a szőlőt. Régebben (még előttem) szőlőskert volt az egész. Igaz voltak fák is, de már régiek, kell a fiatalítás. Talán kaptok jó tippeket a blogomból. Itt a címe: hp-kertem.blogspot.hu

Örülök, ha ti is meghonosítjátok a biotermelést, szerintem az nagyon fontos. Szeretem én is terjeszteni az efféle eszméket :) Ha érdekel a téma facebookoldalam is van róla, a blogon azt is megtaláljátok

Viselde 2013.03.31. 20:17:28

Hát úgy látszik nem csak mi vagyunk a párommal ilyen "elvetemültek" hogy feladjuk a budapesti létünket és költözünk vidékre...( a jövő héten csomagolunk!) Soha nem laktunk vidéken pedig már majdnem 60 évesek vagyunk. A munkámat tudom ott is végezni (szabok, varrok) Szeretnénk kis gazdaságot kialakítani önellátásra törekszünk, jó tippekre biztos szükségünk lesz....

Kardosszilvi 2013.03.31. 20:48:46

@HPP: Kedves HPP, megnéztem a blogodat, nagyon tetszik :) Szeretem, amikor ilyen konkrét, gyakorlati tanácsok, saját tapasztalatok vannak leírva, Nálad ráadásul fotóval illusztrálva, ami plusz pont :) A növánytársításos részt olvastam (majd fogom a többit is, megígérem :)) ), ez külön hasznos most nekem, mert eléggé kaotikus a téma nekem így elsőre... Minden esetre, nagyon örülök, hogy egymásra találtunk, remélem, lesz még sok tapasztalat-megosztásunk egymásnak! Fenn vagy esetleg a permakultúra listán?

Kardosszilvi 2013.03.31. 21:32:20

@Viselde: Szia! Merre költöztök? Nagyon drukkolok, hogy sikerüljön :) Szerintem élvezni fogjátok!

HPP · http://kaktusz-orchidea.hu 2013.03.31. 23:39:52

Kedves Szilvi!
Örülök, hogy tetszett a blogom! Ha meg még segít is az külön öröm. Én is szeretem nézegetni másoknál a fotókat, ezért van nálam is sok:) A növénytársításos rész talán a legbonyolultabb, a többi egyszerűbb. A címkék segítenek majd ha keresel valamit. Van egy csomó link, főleg a blog elején. Sok dolgot még én is tanulok, főleg a metszést. Erről rengeteg linket összeszedtem, tőlem tapasztaltabbaktól. A szőlő metszés már egész jól megy. Szerintem ültessetek azt is, amint lehet. Vannak jó rezisztens fajták, amiket nem kell permetezni, és még finomak is. A facebook oldalon próbálom az időrendet is tartani, mikor mit kell csinálni.
Az a permakultúrás lista hol van? Nem találom.

Viselde 2013.04.02. 14:19:44

@Kardosszilvi: Szia!
Köszönöm a jó kívánságokat!
Izsák közelében a Kiskunsági Nemzeti Park területén vettünk egy romos tanyát, úgyhogy még építkezni is fogunk! Tele vagyunk tervekkel! és minden tanácsot szívesen fogadunk. Két éve járunk le, de életvitel szerűen csak ebben a hónapban kezdünk ott élni!

Kardosszilvi 2013.04.02. 14:37:26

Ez nagyon izgalmas akkor most Nektek :) nagyon drukkolok! ha majd esetleg megírod, mi történt, hogyan, arra is kiváncsi leszek - és biztos, hogy nem csak én :)

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2013.04.09. 14:49:03

Én meg a blog folytatását várom nagyon. =)
Egyelőre csak álmodozom arról, amit ti már elkezdtetek. =)

Kardosszilvi 2013.04.09. 21:33:28

Vannak események :) Hamarosan összeszedem magam és megírok mindent :)

Kardosszilvi 2013.05.06. 23:19:46

Tyúk-project folytatása:
Érdekes módon a tyúkok végigtojták a telet, hiába volt olyan hideg. Pedig soknak nem nőtt ki rendesen a tolluk, csak nagyjából, aminek nem tudom az okát. (Kaptak direkt lenmagot a tollképzést elősegítendő, de kifejezetten utálták. Szerintem azóta mindenfele kikeltek a kertben az elszórt lenmagok :) )
Azonban tavasszal, ahogy bejött a jó idő, leálltak. Először csak csökkent, de kb. egy hét alatt lement napi 1-2-re, sőt volt, hogy egy sem volt... Elgondolkodtam a tyúkhúsleves lehetőségén, és ekkor láttam kitéve, hogy fiatal tojótyúkok eladók a faluban olcsón... De megszántam őket és inkább hallgattam annak a tanácsára, akitől Délceget kaptam: adtam nekik túrót. Ugyanis állítólag tavaszra könnyen kimerül a fehérjetartalékuk, ezért kell a pótlás. Na mondom, ez így drága tojás lesz, pláne, ha nem is tojtok, így aztán kijelentettem végül: túró a fületekbe! És nem kaptak többé. Viszont cserébe naponta kaptak egy fél kiló csigát összetörve, mert az meg van a kertben tonnaszámra. (Másik bejegyzésben írok is róluk.) Van abban fehérje elég, gondoltam. Egyébként övék az egész hátsó gyümölcsös kert, rajzottak hetekig a cserebogarak is, meg tele van mindenféle egyéb iízelt lábúval és puhatestűvel, így reméltem, van nekik elég fehérjepótlás. Kb. 3 hét elteltével végül normalizálódott a helyzet, de valószínüleg azoknak volt igazuk, akik a vedlésre tippeltek, mert a tojáscsökkenés után nem sokkal valóban megjelentek a széthullajtott tollak mindenfele. Szerencsére nem tartott sokáig, így újra szent a béke velük (Azaz csak nagyjából, mert naponta veszek velük össze azon, hogy megint találtak egy kis lyukat valahol és bejöttek a veteményesbe, szétrúgták az ágyás tetejét, vagy a kakas kilyukasztotta a zsák tápot és kétpofára tömték, mire megtaláltam őket, vagy amikor lecsipkedték a zöldhagymák pici szárát, sokat ki is húzgálva belőlük, ugyanígy a retekkel vagy amikor állandóan letúrták a takarást a krumpliról, holott az szalma alá van vetve föld helyett és a legutóbbi, amikor a szalmával fedett tök-dinnye-uborka-cukkini veteményest dúlták fel teljesen. Nem tudom, mi maradt belőle, de előtte kipróbáltam, és igen, szeretik ezeket a magokat is. (Bezzeg a lenmagot nem, a kis piszkok!) Szóval, van velük gond rendesen, csinálnak kárt is, de persze be is zárhatnám őket. De akkor meg többet kéne takarítani és etetni őket, így nem is biztos, hogy megéri. Ráadásul nekik is rosszabb lenne (bár a hülyék így is az idejük nagy részét a kis kifutójukban töltik, amit már tarra csipkedtek, és inkább a kerítésen dugdossák ki a fejüket, meg várnak a kajára, minthogy kimennének a kertbe kapirgálni. Kivéve, amikor utat találnak a tiltott részekbe...

Kardosszilvi 2013.05.06. 23:49:12

Statisztika:
Január: 147
lh3.googleusercontent.com/-RPsqNP6uHsI/UYgjJibp2CI/AAAAAAAAY2E/K9R8L2e2PUY/w315-h418-no/IMAG0459.jpg

Február: 154
lh6.googleusercontent.com/-onufy-38dLQ/UYgEy2HpwOI/AAAAAAAAYkk/gT4PCRztDWk/w303-h505-no/2013-03-01+11.10.19.jpg

Március: 155
lh6.googleusercontent.com/-BWMI6XW8knQ/UYgHfBzgLrI/AAAAAAAAYn4/zmvt2giQ_tU/w303-h505-no/2013-04-15+11.26.55.jpg

Április: 90
lh4.googleusercontent.com/-oItDkKU6TaA/UYgJd9lR2_I/AAAAAAAAYvA/itZm4CFv9oY/w303-h505-no/2013-04-30+19.34.51.jpg

Időnként látható, hogy írtam olyat, mint: héj nélküli (hn) és törött. Ezeket nem számoltam bele a statisztikába, mert ezeket Audrey ette meg :)
Igaz, volt amit benn a konyhában elejtettem és azt is ő ette meg, mégis számoltam :)

Elmondható, hogy a szűkös áprilist kivéve, amikor vettem összesen 20 db tojást boltban, nem kellett tojást vennem, mióta itt vannak, pedig heti 20-25 db-ot eszünk. (Az igazsághoz tartpzik, hogy egyszer vettem még 20-at, de az a költözéskor ideérkező anyukámék miatt kellett, ráadásul épp előtte két héttel vittem fel nekik 40 db-ot, ami pluszban keletkezett. Így mikor jöttek, már nem volt nagyon tartalék. De saját fogyasztásra abszolút elegendő, sőt kb. havonta keletkezett 20-30 plusz, amit elvittem a pesti rokonoknak ajándékba, hogy egyenek valami egészségeset is :)
süti beállítások módosítása