HTML

Permakultúra közösség - Rókavár születése

Botladozások egy permakultúrás közösség kialakulása körül.

Friss topikok

Címkék

PET palack újrahasznosítás - vizet közvetlenül a gyökerekhez

2014.05.27. 13:33 Kardosszilvi

Több kertészkedős oldal ajánlja, hogy tegyünk PET palackot a vízigényes növények gyökeréhez, amelyek ki vannak lyukasztva, így közvetlenül a gyökerekhez jut a víz, ahelyett, hogy nagy része elpárologna a felszínről, meg folyna mindenhova, ahol nem olyan fontos, egy szóval víztakarékos megoldás És állítólag ettől a növények is szebben nőnek, mert több vizet kapnak. Jó ötlet, ki is próbáltuk.

A káposztás ágyásba tettünk ide-oda pár palackot, melyet néhány helyen tűvel kiszúrtunk:

Ennyire folyt a lyukon a víz:

Majd elástuk:

Ennyi látszott ki belőle a végén:

És így lehetett utántölteni:

És ezzel el is jutottunk a fő gondhoz. Ugyanis amint a növények megnőttek, nem igazán lehetett beletalálni a kicsi lyukba a palack tetején. Én amúgy sem kézi locsolóval hordtam a vizet, ha locsoltam, hanem slaggal, és ha bele próbálta, találni, akkor gyakorlatilag a palack mellett folyt el a víz jó része, kimosva azt. Végül feladtam a beleöntözést, mert túl nehézkes volt. ha valakinek amúgy is kézi locsolót kell használnia, vagy nem olyan sűrűn ültet, hogy az eltakarja a palackot, akkor talán beválhat, de én idén már nem csináltam ilyet.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rokavar-permakulturaskozosseg.blog.hu/api/trackback/id/tr776219353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

progizmo 2014.05.28. 12:43:42

vágd le a tetejét...
süti beállítások módosítása