HTML

Permakultúra közösség - Rókavár születése

Botladozások egy permakultúrás közösség kialakulása körül.

Friss topikok

Címkék

Miért éppen Rókavár?

2012.10.30. 22:25 Kardosszilvi

Mivel jogosan kaptam a kérdést, honnan a név, így jelentem, készültem, csináltam fotókat az ominózus helyszínről! Ez még májusban készült panorámakép, amikor először jártunk itt (és amikor beleszerettem ebbe a helybe):

Untitled_Panorama10.jpg

A Rókavár maga a jobb oldalon látható dimbes-dombos rész a fácskával. Ott lakik tőle balra egy nagyobb bokor tövében Róka Úr, a Vár ura. Ezt ma fotóztam direkt ide:

2012-10-30 15.45.41.jpg

Ez a főbejárat, de rengeteg más ki- és bejárata van körös-körül, egy egész rendszert alkot. Nyáron egyszer ittjártamkor azt hittem, az egyik járat nincs már használva, így hagytam, hogy elé feküdjön Pixel. Nem volt ott 5 percnél tovább, már mentünk is, és beültünk anyukám autójába a két kutyával. És ekkor rémültem meg, mert kiderült, a járat igenis használatban van, ugyanis milliónyi bolha hemzsegett a kiskutyán. Addigra már Audreyra is átmásztak, én meg ijedten gondoltam rá, hogy most telemegy az autó éhes bolhákkal, anyukám még hetek múlva is vadászhatja őket - engem emlegetve... Szerencsére mindkét kutyán van bolhanyakörv, valószínüleg ennek volt köszönhető, hogy a bolhák álmosan kóvályogtak és könnyen elkaptam őket egyesével. Minimum 50-60 db-ot kaptam el, és szerencsére utána sem találtunk élőket sem az autóban, sem a lakásban, sem a kutyákban. Minden esetre, azóta nem engedem közel őket a lyukhoz :)

Eddig csak egyszer láttam Őuraságát, amikor a szembe oldalon mentünk épp megnézni egy érdeklődő csoporttal a terepet, és ő meg ott szalad hosszú, lompos farkát maga után reptetve a túloldalon. Ugyanekkor láttunk őzeket is szaladni a bozótosba, akiket azóta többször is láttam már. Nyomukat pedig mindegyiknek rendszeresen látom, ha arra járok. 

Szóval, mivel ez a rész egy zegzugos, de magasabban fekvő rész (ami nem mellesleg ideális helyszín a permakultúrás gazdálkosához, nem véletlenül választottam épp ezt a 16 hektárból), és mivel itt lakik Róka úr, hát egyből el is neveztem Rókavárnak a területet. Sajnos, ahogy beköltözünk majd, neki biztosan odébb kell állnia majd, bár részemről maradhatna (majd valahogy bolhátlanítom és immunizálom, ahogy a rókákat szokás, szájon át) és akkor nem jelentene veszélyt ránk meg a kutyákra, csak a csirkékre :) De azokat majd villanypásztorral megvédjük, és ha egyszer-egyszer egyet-kettőt elvisz, hát az a helyi adó a természetnek. Végül is Ő volt itt hamarabb, mi vagyunk a betolakodók...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rokavar-permakulturaskozosseg.blog.hu/api/trackback/id/tr304880122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása